GTC
Ogólne warunki handlowe z informacjami dla klientów
Spis treści
- Zakres zastosowania
- Zawarcie umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy
- Ceny i warunki płatności
- Warunki dostawy i wysyłki
- Zastrzeżenie własności
- Odpowiedzialność za wady (rękojmia)
- Realizacja bonów promocyjnych
- Realizacja bonów upominkowych
- Prawo właściwe
- Właściwość miejscowa sądu
- Alternatywne rozstrzyganie sporów
1) Zakres zastosowania
1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej "OWH") spółki wonderjeans GmbH (zwanej dalej "Sprzedawcą") mają zastosowanie do wszystkich umów zawieranych pomiędzy konsumentem lub przedsiębiorcą (zwanym dalej "Klientem") a Sprzedawcą, dotyczących wszystkich towarów i/lub usług prezentowanych w sklepie internetowym Sprzedawcy. Włączenie własnych warunków Klienta zostaje niniejszym odrzucone, chyba że uzgodniono inaczej.
1. 2 Niniejsze OWH stosuje się odpowiednio do umów dostawy bonów, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
1.3 Konsumentem w rozumieniu niniejszych OWH jest każda osoba fizyczna, która zawiera transakcję prawną w celach, które w przeważającej mierze nie są związane z jej działalnością handlową, gospodarczą lub zawodową. Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWH jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która zawierając transakcję prawną, działa w ramach swojej działalności handlowej lub niezależnej działalności zawodowej.
2) Zawarcie umowy
2. 1 Opisy produktów zawarte w sklepie internetowym sprzedawcy nie stanowią wiążących ofert ze strony sprzedawcy, ale służą do złożenia wiążącej oferty przez klienta.
2.2 Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówienia online zintegrowanego ze sklepem internetowym sprzedawcy. Po umieszczeniu wybranych towarów w wirtualnym koszyku i przejściu przez elektroniczny proces składania zamówienia klient składa prawnie wiążącą ofertę umowną w odniesieniu do towarów znajdujących się w koszyku, klikając przycisk kończący proces składania zamówienia.
2.3 Sprzedawca może przyjąć ofertę klienta w ciągu pięciu dni,
- wysyłając klientowi pisemne potwierdzenie zamówienia lub potwierdzenie zamówienia w formie tekstowej (faksem lub pocztą elektroniczną), przy czym otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez klienta jest decydujące w tym zakresie, lub
- poprzez dostarczenie zamówionych towarów do klienta, przy czym decydujące znaczenie ma otrzymanie towarów przez klienta, lub
- poprzez zażądanie płatności od klienta po złożeniu przez niego zamówienia.
Jeśli istnieje kilka z wyżej wymienionych alternatyw, umowa zostaje zawarta w momencie, w którym jedna z wyżej wymienionych alternatyw wystąpi jako pierwsza. Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna się następnego dnia po wysłaniu oferty przez klienta i kończy się z końcem piątego dnia po wysłaniu oferty. Jeśli Sprzedawca nie przyjmie oferty Klienta w wyżej wymienionym terminie, uznaje się to za odrzucenie oferty, w wyniku czego Klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.
2.4 W przypadku wyboru metody płatności oferowanej przez PayPal, płatność będzie przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (zwanego dalej "PayPal"), z zastrzeżeniem Warunków korzystania z usługi PayPal, dostępnych pod adresem https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full lub - jeśli klient nie posiada konta PayPal - z zastrzeżeniem warunków płatności bez konta PayPal, dostępnych pod adresem https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Jeśli klient płaci za pomocą metody płatności oferowanej przez PayPal, którą można wybrać w procesie składania zamówienia online, sprzedawca deklaruje przyjęcie oferty klienta w momencie kliknięcia przez klienta przycisku kończącego proces składania zamówienia.
2.5 W przypadku składania oferty za pośrednictwem formularza zamówienia online sprzedawcy, tekst umowy jest zapisywany przez sprzedawcę po zawarciu umowy i wysyłany do klienta w formie tekstowej (np. e-mail, faks lub list) po wysłaniu zamówienia klienta. Sprzedawca nie udostępni tekstu umowy poza tym zakresem. Jeśli klient założył konto użytkownika w sklepie internetowym sprzedawcy przed wysłaniem zamówienia, dane zamówienia zostaną zarchiwizowane na stronie internetowej sprzedawcy i będą dostępne bezpłatnie dla klienta za pośrednictwem chronionego hasłem konta użytkownika po wprowadzeniu odpowiednich danych logowania.
2.6 Przed złożeniem wiążącego zamówienia za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Sprzedawcy, Klient może rozpoznać ewentualne błędy wprowadzania danych, uważnie czytając informacje wyświetlane na ekranie. Skutecznym środkiem technicznym służącym do lepszego rozpoznawania błędów wprowadzania danych może być funkcja powiększenia przeglądarki, która powiększa wyświetlacz na ekranie. Klient może poprawiać swoje wpisy podczas elektronicznego procesu zamawiania za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy, dopóki nie kliknie przycisku kończącego proces zamawiania.
2. 7 Do zawarcia umowy dostępne są języki niemiecki i angielski.
2.8 Przetwarzanie zamówień i kontakt odbywają się zasadniczo za pośrednictwem poczty elektronicznej i automatycznego przetwarzania zamówień. Klient musi upewnić się, że adres e-mail podany przez niego w celu realizacji zamówienia jest prawidłowy, tak aby wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę mogły być odbierane pod tym adresem. W szczególności, korzystając z filtrów SPAM, klient musi upewnić się, że wszystkie wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę lub osoby trzecie, którym sprzedawca zlecił przetworzenie zamówienia, mogą zostać dostarczone.
3) Prawo do odstąpienia od umowy
3. 1 Konsumentom zasadniczo przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
3.2 Więcej informacji na temat prawa do odstąpienia od umowy można znaleźć w polityce odstąpienia od umowy sprzedawcy.
4) Ceny i warunki płatności
4. 1 O ile w opisie produktu sprzedawcy nie podano inaczej, podane ceny są cenami całkowitymi zawierającymi ustawowy podatek VAT. Wszelkie dodatkowe koszty dostawy i wysyłki zostaną wskazane osobno w opisie danego produktu.
4. 2 Klient zostanie poinformowany o opcjach płatności w sklepie internetowym sprzedawcy.
4. 3 W przypadku wybrania metody płatności "SOFORT" płatność jest przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych SOFORT GmbH, Theresienhöhe 12, 80339 Monachium (zwanego dalej "SOFORT"). Aby móc zapłacić kwotę faktury za pośrednictwem "SOFORT", klient musi mieć konto bankowości internetowej aktywowane do udziału w "SOFORT", odpowiednio legitymować się podczas procesu płatności i potwierdzić instrukcję płatności dla "SOFORT". Transakcja płatnicza jest następnie natychmiast realizowana przez "SOFORT", a rachunek bankowy klienta jest obciążany. Klient może znaleźć więcej informacji na temat metody płatności "SOFORT" w Internecie pod adresem https://www.klarna.com/sofort/.
4. 4 W przypadku wyboru metody płatności oferowanej za pośrednictwem usługi płatniczej "Shopify Payments", płatność jest przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Stripe Payments Europe Ltd, 1 Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, Irlandia (zwanego dalej "Stripe"). Poszczególne metody płatności oferowane za pośrednictwem Shopify Payments są przekazywane klientowi w sklepie internetowym sprzedawcy. Stripe może korzystać z innych usług płatniczych w celu przetwarzania płatności, do których mogą mieć zastosowanie specjalne warunki płatności, o których klient może zostać poinformowany osobno. Więcej informacji na temat "Shopify Payments" można znaleźć w Internecie pod adresem https://www.shopify.com/legal/terms-payments-de.
4.5 W przypadku wyboru metody płatności kartą kredytową, kwota faktury jest wymagalna natychmiast po zawarciu umowy. Metoda płatności kartą kredytową jest przetwarzana we współpracy z secupay AG, Goethestr. 6, 01896 Pulsnitz (www.secupay.ag), której dostawca ceduje swoje roszczenie o płatność. secupay AG pobiera kwotę faktury z podanego konta karty kredytowej klienta. W przypadku cesji płatność może zostać dokonana wyłącznie na rzecz secupay AG ze skutkiem zwalniającym z długu. Karta kredytowa zostanie obciążona natychmiast po wysłaniu zamówienia klienta w sklepie internetowym. Nawet jeśli wybrano metodę płatności kartą kredytową za pośrednictwem secupay AG, dostawca pozostaje odpowiedzialny za ogólne zapytania klientów, np. dotyczące towarów, czasu dostawy, wysyłki, zwrotów, reklamacji, powiadomień o anulowaniu i zwrotów lub not kredytowych.
4.6 W przypadku wybrania metody płatności kartą kredytową za pośrednictwem Wirecard, płatność będzie przetwarzana za pośrednictwem Wirecard Bank AG, Einsteinring 35, 85609 Aschheim(https://www.wirecardbank.com/), któremu sprzedawca przypisuje swoje roszczenie o płatność. Wirecard Bank AG pobiera kwotę faktury z określonego konta karty kredytowej klienta. W przypadku cesji płatność może zostać dokonana wyłącznie na rzecz Wirecard Bank AG ze skutkiem zwalniającym z długu. Karta kredytowa jest obciążana natychmiast po wysłaniu zamówienia klienta za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy. Nawet jeśli wybrano metodę płatności kartą kredytową za pośrednictwem Wirecard, sprzedawca pozostaje odpowiedzialny za ogólne zapytania klientów, np. dotyczące towarów, czasu dostawy, wysyłki, zwrotów, reklamacji, powiadomień o anulowaniu i zwrotów lub not kredytowych. Odsyła się do informacji dostarczonych przez Wirecard Bank AG zgodnie z art. 13 RODO w kontekście przetwarzania płatności kartą kredytową na stronie https://www.wirecardbank.de/DSGVO.
4. 7 W przypadku wybrania metody płatności oferowanej za pośrednictwem usługi płatniczej "Klarna" przetwarzanie płatności odbywa się za pośrednictwem Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja (dalej "Klarna"). Dalsze informacje i warunki Klarna można znaleźć w informacjach o płatnościach sprzedawcy, które można wyświetlić pod następującym adresem internetowym:
https://www.wonderjeans.de/pages/zahlungsinformationen
5) Warunki dostawy i wysyłki
5.1 O ile nie uzgodniono inaczej, towary będą dostarczane poprzez wysyłkę na adres dostawy podany przez klienta. Adres dostawy podany w procesie przetwarzania zamówienia przez sprzedawcę ma decydujące znaczenie dla realizacji transakcji. Niezależnie od tego, jeśli wybrano metodę płatności PayPal, decydujący jest adres dostawy podany przez klienta PayPal w momencie dokonywania płatności.
5.2 Jeżeli dostawa towarów nie powiedzie się z przyczyn leżących po stronie klienta, klient poniesie uzasadnione koszty poniesione w związku z tym przez sprzedającego. Nie dotyczy to kosztów przesyłki zwrotnej, jeśli klient skutecznie skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy. Jeśli klient skutecznie skorzysta ze swojego prawa do odstąpienia od umowy, do kosztów zwrotu stosuje się postanowienie polityki anulowania sprzedawcy.
5.3 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku nieprawidłowej lub niewłaściwej dostawy własnej. Ma to zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru, a Sprzedawca zawarł z dostawcą określoną transakcję obejmującą towar z należytą starannością. Sprzedający dołoży wszelkich uzasadnionych starań w celu pozyskania towarów. W przypadku niedostępności lub tylko częściowej dostępności towarów, klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, a wynagrodzenie zostanie niezwłocznie zwrócone.
5. 4 Odbiór własny nie jest możliwy ze względów logistycznych.
5.5 Kupony zostaną wysłane do klienta w następujący sposób
- pocztą elektroniczną
6) Zastrzeżenie własności
Jeśli sprzedający dokona płatności z góry, zachowuje on prawo własności do dostarczonych towarów do momentu całkowitej zapłaty należnej ceny zakupu.
7) Odpowiedzialność za wady (gwarancja)
7. 1 Jeśli zakupiony przedmiot jest wadliwy, zastosowanie mają przepisy dotyczące ustawowej odpowiedzialności za wady.
7.2 Jeśli klient działa jako konsument, jest on proszony o złożenie skargi do dostawcy na dostarczone towary z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi i poinformowanie o tym sprzedawcy. Jeśli klient tego nie zrobi, nie będzie to miało wpływu na jego ustawowe lub umowne roszczenia z tytułu wad.
8) Realizacja kuponów promocyjnych
8. 1 Bony, które są wydawane bezpłatnie przez sprzedawcę w ramach kampanii promocyjnych o określonym okresie ważności i które nie mogą zostać zakupione przez klienta (zwane dalej "bonami promocyjnymi"), mogą być realizowane wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy i tylko w określonym okresie.
8. 2 Poszczególne produkty mogą zostać wyłączone z promocji bonowej, jeśli odpowiednie ograniczenie wynika z treści bonu promocyjnego.
8. 3 Bony promocyjne można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procesu składania zamówienia. Późniejsza kompensacja nie jest możliwa.
8. 4 W ramach jednego zamówienia można zrealizować tylko jeden bon promocyjny.
8. 5 Wartość towarów musi być co najmniej równa kwocie bonu promocyjnego. Wszelkie pozostałe środki nie zostaną zwrócone przez sprzedawcę.
8. 6 Jeśli wartość bonu promocyjnego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.
8. 7 Saldo bonu promocyjnego nie jest wypłacane w gotówce ani nie jest oprocentowane.
8. 8 Bon promocyjny nie zostanie zwrócony, jeśli klient zwróci towary opłacone w całości lub w części bonem promocyjnym w ramach ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.
8.9 Bon promocyjny jest zbywalny. Sprzedawca może dokonać płatności ze skutkiem zwalniającym na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje kupon promocyjny w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie ma to zastosowania, jeśli sprzedawca wie lub w wyniku rażącego zaniedbania nie wie o braku upoważnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnień do reprezentowania danego posiadacza.
9) Realizacja bonów upominkowych
9. 1 Bony upominkowe, które można nabyć za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy (zwane dalej "bonami upominkowymi"), można zrealizować wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy, chyba że na bonie podano inaczej.
9. 2 Bony upominkowe i pozostałe środki na bonach upominkowych mogą zostać zrealizowane do 5 lat od daty zakupu bonu. Pozostałe środki zostaną przyznane klientowi do daty wygaśnięcia bonu.
9.3 Bony upominkowe można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procesu zamówienia. Późniejsza kompensacja nie jest możliwa.
9. 4 W ramach jednego zamówienia można zrealizować kilka bonów upominkowych.
9. 5 Bony upominkowe mogą być wykorzystywane wyłącznie do zakupu towarów, a nie do zakupu kolejnych bonów upominkowych.
9. 6 Jeśli wartość bonu upominkowego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.
9. 7 Saldo bonu upominkowego nie jest wypłacane w gotówce ani nie jest oprocentowane.
9. 8 Bon upominkowy jest zbywalny. Sprzedawca może dokonać płatności ze skutkiem zwalniającym na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje bon upominkowy w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie dotyczy to sytuacji, w której sprzedawca wie lub w wyniku rażącego niedbalstwa nie wie o braku upoważnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnień do reprezentowania danego posiadacza.
10) Prawo właściwe
Prawo Republiki Federalnej Niemiec ma zastosowanie do wszystkich stosunków prawnych między stronami, z wyłączeniem przepisów dotyczących międzynarodowego zakupu towarów ruchomych. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim ochrona zapewniana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, nie zostanie cofnięta.
11) Miejsce jurysdykcji
Jeśli klient działa jako sprzedawca, osoba prawna prawa publicznego lub specjalny fundusz prawa publicznego z siedzibą na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba sprzedawcy. Jeśli klient ma miejsce zamieszkania poza terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba sprzedawcy, jeśli umowę lub roszczenia wynikające z umowy można przypisać działalności zawodowej lub handlowej klienta. W powyższych przypadkach sprzedający jest jednak w każdym przypadku uprawniony do odwołania się do sądu w miejscu prowadzenia działalności przez klienta.
12) Alternatywne metody rozstrzygania sporów
12.1 Komisja Europejska udostępnia platformę internetowego rozstrzygania sporów pod następującym adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma ta służy jako punkt kontaktowy do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z internetowych umów kupna lub umów o świadczenie usług, w które zaangażowany jest konsument.
12.2 Sprzedawca nie jest zobowiązany ani nie chce uczestniczyć w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją arbitrażową ds. konsumentów.